sobota, 5 marca 2016

zgubić się

" Mój las jest ogrodzony; las nie powinien być ogrodzony. Mam klucz do mojego lasu. Poza tym można się do niego dostać tylko górą, jest więc mój las otwarty dla ptaków, wiewiórek i deszczów. Najwięcej jest tu sosen, akacji, sikor. W środku tego wszystkiego stoi dom, który nie nadaje się do zamieszkania. Nie ma w nim jeszcze podłóg ani sprzętów; byłby pusty, gdyby nie to, że jest pełen zamiarów. Pod sosnami stoi już na zawsze wyprzężony wóz cygański, rzeźbiony w smoki i kolory. Przebył wszystkie swoje drogi i jego obecność tutaj, jego śródleśna nieruchomość pozwala mi wierzyć, że będąc w moim lesie - jestem wszędzie. W letnie noce sypiam w tym wozie, a sny miewam chwiejne i skrzypiące jak nienaoliwione osie kół, sny z różnych parafii."

Jerzy Ficowski  Mój las  z tomu Czekanie na sen psa
















3 komentarze:

  1. en cette période sombre.. me fait penser à tous les hommes sur un bateau à la dérive...beau!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny pancernik z lasem na pokładzie.
    Pięknie tak płynąć pancernikiem przez ocean jednocześnie będąc w lesie...

    OdpowiedzUsuń